Постинг
04.05.2010 09:06 -
Музикална психология, част 1:
Muzikalna psihologia, chast 1:
Музикалнатапсихологияпроизлиза от общата психология, като нейно подразделение.Тя изучава физиологичните и психологични страни при възприемането, изпълнението и създаването на музика.
Психологията на музикатаможе да бъде обяснена, като уникалната и способност да отразява душевния свят на човека (чувства, мисли, емоции) и т. н. Тя е в състояние да отрази определена страна от живота, защото музикалнотомислене е генетично свързано с психичната дейност на човека.
Музикатаповече, от колкото което и да е друго изкуство, може да изобрази действителността. Тя показва, че има неезиков, пряко изразяван и описван свят. Уникалното при нея е, че тя е общочовешки език и звучи еднакво навсякъде по света.
Фотоизточник: © images.google
"Как завиждам на музиката, че не се нуждае от превод"
Томас Ман
Още Дарвин е включил в своите изследвания влиянието на музикатавърху емоциите на различните биологични видове. И е създал система, по която дадени звуцисе свързват с определена емоция. Едни и същи звуциса приятни за много различни животни, а резките и неприятни звуципредизвикват страх.
Направени са много интересни тестове свързани с музикалнитеспособности при птиците. Например гълъбите дават много повече правилни отговори при слушане на музикаот Й. С. Бах и по-малко от Паул Хиндемат. Същите съотношения се запазват при други двойки композитори.
Правени са изследвания свързани с взаимоотношението на възприятието на музикас личностните особености на слушателите. Според едни теоретици, музикалнотоусещане е вродено, според други е необходимо упражнение, за да се получи способност за слушане на музика.
Фотоизточник: © images.google
"Измежду всички изкуства единствено музикатавлияе едновременно и на въображението, и на духа, и на сърцето, и на чувствата"
Хектор Берлиоз-композитор
Счита се, че човек, който обича музиката, интелигентен е и притежава слух и живее сред общество, където тя е ценена, може да стане добър слушател след предварителна подготовка. Музикалниятслух се придобива.Човек се научава да разпознава тоновете, ритмитеи да обича определена музика.
Всички можем да се научим да слушаме хубава музикаи да я ценим. Съществуват хора, които нямат нужда да се учат да слушат и създават музика. Те притежават талант, така наречената музикалнадарба, която включва вродени лични и придобити социокултурни фактори.
--------------------------------------------------
© 2010, Владимир Цветанов - автор, All rights reserved!
© 2010, L.Д. - издател, All rights reserved!
Източник: http://muzika3.blogspot.com/feeds/posts/default
Музикалнатапсихологияпроизлиза от общата психология, като нейно подразделение.Тя изучава физиологичните и психологични страни при възприемането, изпълнението и създаването на музика.
Психологията на музикатаможе да бъде обяснена, като уникалната и способност да отразява душевния свят на човека (чувства, мисли, емоции) и т. н. Тя е в състояние да отрази определена страна от живота, защото музикалнотомислене е генетично свързано с психичната дейност на човека.
Музикатаповече, от колкото което и да е друго изкуство, може да изобрази действителността. Тя показва, че има неезиков, пряко изразяван и описван свят. Уникалното при нея е, че тя е общочовешки език и звучи еднакво навсякъде по света.
Фотоизточник: © images.google
"Как завиждам на музиката, че не се нуждае от превод"
Томас Ман
Още Дарвин е включил в своите изследвания влиянието на музикатавърху емоциите на различните биологични видове. И е създал система, по която дадени звуцисе свързват с определена емоция. Едни и същи звуциса приятни за много различни животни, а резките и неприятни звуципредизвикват страх.
Направени са много интересни тестове свързани с музикалнитеспособности при птиците. Например гълъбите дават много повече правилни отговори при слушане на музикаот Й. С. Бах и по-малко от Паул Хиндемат. Същите съотношения се запазват при други двойки композитори.
Правени са изследвания свързани с взаимоотношението на възприятието на музикас личностните особености на слушателите. Според едни теоретици, музикалнотоусещане е вродено, според други е необходимо упражнение, за да се получи способност за слушане на музика.
Фотоизточник: © images.google
"Измежду всички изкуства единствено музикатавлияе едновременно и на въображението, и на духа, и на сърцето, и на чувствата"
Хектор Берлиоз-композитор
Счита се, че човек, който обича музиката, интелигентен е и притежава слух и живее сред общество, където тя е ценена, може да стане добър слушател след предварителна подготовка. Музикалниятслух се придобива.Човек се научава да разпознава тоновете, ритмитеи да обича определена музика.
Всички можем да се научим да слушаме хубава музикаи да я ценим. Съществуват хора, които нямат нужда да се учат да слушат и създават музика. Те притежават талант, така наречената музикалнадарба, която включва вродени лични и придобити социокултурни фактори.
--------------------------------------------------
© 2010, Владимир Цветанов - автор, All rights reserved!
© 2010, L.Д. - издател, All rights reserved!
Източник: http://muzika3.blogspot.com/feeds/posts/default
Стратегическия подход в семейната психот...
Психология на семейните кризи. Първа нор...
Пример (вариант) за описание на случай в...
Психология на семейните кризи. Първа нор...
Пример (вариант) за описание на случай в...
Няма коментари